Bel bij overlijden

(dag en nacht bereikbaar)

Breda:
Oosterhout:
Waalwijk:

Bel bij overlijden

(dag en nacht bereikbaar)

Breda:
Oosterhout:
Waalwijk:

Voeg hier je geoptimaliseerde titel toe

Een artikel zonder goede titel gaat niet gelezen worden. Je moet mensen gelijk binnen trekken en houden. Wees niet bang om een kreet in je titel te gebruiken, maar maak waar door te tekst die eronder staat. Gebruik al het zoekwoord in je titel, het liefst vooraan zodat Google en je bezoeker weet waar het overgaat.

Eerste alinea, een inleiding, met ongeveer 100 woorden over het artikel. Probeer met het schrijven van de teksten rekening te houden met:

  • wat is de reden dat iemand op zoek gaat op internet, wat voor antwoord zoeken ze
  • wat is de doelstelling van jouw pagina
  • hoe onderscheidt ik me tegenover de concurrentie, wat zijn hun pluspunten en hoe verbeter ik die

Denk echt vanuit de vraag van de bezoeker/doelgroep en zorg dat alles wat die leest relevant is op de pagina. Informeer en prikkel.

Tussenkopjes - verwerk hier je zoekwoord in

Tussenkopjes zijn erg belangrijk. mensen scannen deze om zo snel mogelijk relevante informatie te vinden.

Tweede alinea over het artikel. Verwerk hier zoekwoorden en LSI woorden. Deze vind je bijvoorbeeld door op Google het zoekwoord te typen en dan te bekijken welke relevante suggesties voor Google zelf aangeeft als woord onderin.  Maar je kunt deze ook kijken op Wat zijn: LSI keywords? – Blauwe Monsters  

Short tail zoekwoorden: korte woorden die je gelijk de zoekterm aanduiden zoals uitvaartondernemer, geen exacte aanduiding
Long tail zoekwoorden: specifieke omschrijving als zoekterm zoals beste uitvaartondernemer in Breda

Een short tail zoekwoord biedt meer bezoekers maar long tail meer relevantie waardoor de bezoeker een groter kans heeft te blijven.

Als je hulp wilt hebben bij het vinden van de zoekwoorden kun je gebruik maken van het gratis ubersuggest. Hoe dat werkt vind je hier https://youtu.be/ApLZ9UZUx7Q

Tussenkopjes met H3

Zorg voor variatie met H3 titels als je binnen een tussenkop nog verschillende onderwerpen wilt behandelen.

Tom van Dijk Uitvaarten | Breda | Tom van Dijk en Rob van Tilburg

Optimaliseer je afbeeldingen door een bestandsnaam een titel en een alttag bij de afbeelding te plaatsen

Een Video zorgt ervoor dat mensen langer op je pagina blijven en helpt om content te verhelderen. 

Als je daarbij je video uploadt in Google wordt je beter zichtbaar. YouTube is namelijk na Google de grootse zoekmachine ter wereld.

Om de video’s te optimaliseren voor SEO kun je deze tips bekijken https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=PMjACsUri94&feature=emb_logo

De tekstlengte in van belang. Zorg voor minimaal 600 woorden en dat de tekst goed antwoord geeft op het zoekwoord. Als je het idee hebt dat je de lezer al antwoord hebt gegeven in 400 woorden, dan is dit ook prima. De 600 is een richtlijn, maar het kan ook zijn dat je 6000 woorden nodig hebt om juist iets duidelijk te maken. Google is blij met grote diepgaande artikelen. lange informatieve artikelen van 2000 tot 5000 woorden scoren beter dan korte teksten.  Maar langer is niet beter als het niet relevant is. Alles heeft dus te maken met de zoekvraag van de bezoeker.

Uitgaande links naar gerelateerde pagina’s van bekende websites verhogen je relevantie. Inkomende links verhogen je autoriteit en stabiliteit.

Interne links verhogen het gebruikersgemak.

Maak de alinea’s niet te lang. ongeveer 100 woorden per alinea, anders leest het niet prettig.

Metagegevens

  • Meta titel
    Dit is het eerste wat de mensen zien als jouw website zichtbaar komt in de zoekresultaten. Voor je SEO is het belangrijk dat je het zoekwoord zo vroeg mogelijk in de titel zet. Daarnaast is het belangrijk dat je titel aanspreekt om je description te lezen en op jouw link te klikken.
  • Meta description
    In deze omschrijving heb je 160 tekens om de bezoekers extra informatie te geven over je pagina en om ze te overtuigen op de link te klikken. Google geeft aan dat het verwerken van je zoekwoord in de meta description geen invloed heeft op je SEO. Het zorgt echter wel voor herkenning en een hoger doorklikpercentage, daarom is het wel aan te raden het zoekwoord erin te verwerken.

 

Denk Mobiel

Meer dan de helft van je bezoeker zal je pagina via de mobiel bezoeken. Daarom moet de pagina optimaal ingericht zijn voor de mobiel.

Call to action

Met call-to-action buttons motiveer je de bezoeker om een volgende stap te nemen. dat kan in contact zijn, maar ook naar een extra ondersteunend artikel.

Maak je content deelbaar door Social Share buttons toe te voegen, maar daardoor is het belangrijk dat je de tekst schrijft die mensen willen delen!